Crossbow Nation banner

Backstops en Broadheads

318 views 8 replies 7 participants last post by  rt2bowhunter  
#1 ·
Heeft iemand een goed idee wat te gebruiken als backstoop voor broadheads zonder ze te verpesten, of moet ik er gewoon een paar 3 voor dat doel bewaren?

#8 ·
Heeft iemand een goed idee wat te gebruiken als backstop voor broadheads zonder ze te verpesten, of moet ik er gewoon een paar 3 voor dat doel bewaren?
Je zou waarschijnlijk moeten delen wat voor soort broadheads je gebruikt, want mijn ervaring is alleen met vaste bladen.

Ik heb de voorgestelde rubberen mulch verpakt in een emmer of kartonnen doos geprobeerd, maar ik vond het niet echt leuk. Ik merkte dat de rubberen mulch veel residu achterliet op mijn broadheads, en ik schoot met een compound boog.

Ik geef de voorkeur aan mijn Rinehart Rhinoblock. Ik heb dezelfde Rhinoblock al heel lang, maar ik probeer mijn broadhead-schoten te beperken tot de verwijderbare insert. Ik probeer Rinehart's goedkopere beschadigde inserts te kopen wanneer dat mogelijk is.

Als ik niet nog steeds blij was met mijn Rhinoblock met verwijderbare inserts, zou ik waarschijnlijk de kruisboogdoelen van BIGshot overwegen. De BIGshot Titan 10X HD Crossbow Target lijkt veel treffers te kunnen verdragen. Ik kan niet uit ervaring spreken over de BIGshot, maar hij ziet er goed uit (beter dan de Morrell High Roller naar mijn mening).

Bottom line - broadheads zijn zwaar voor doelen, en zakdoelen werken gewoon niet.

Ons lokale boogschietbereik heeft verhoogde platforms met zandhopen om broadheads in te schieten, maar ik oefen meestal thuis.

De jachtpijlen in mijn koker zijn verschoten met hun huidige broadheads (125 grain Slick Trick Viper Tricks). Ik zorg ervoor dat elke pijl/broadhead-combinatie goed vliegt met stompe oefenbladen, en dan vervang ik de stompe bladen door scherpe. Dit is waarschijnlijk makkelijker te doen met broadheads met vaste bladen. Ik vertrouw geen oefenpunten.

Hoewel ik niet met mijn kruisboog jaag, zou mijn aanpak hetzelfde blijven als ik dat wel deed.