Crossbow Nation banner

Nou, het is me eindelijk overkomen, shit!!

985 views 28 replies 10 participants last post by  pinshooter  
#1 ·
Heb vandaag meerdere keren mijn belegering geschoten. Vrijwel dood op de roos. Kleinkinderen waren er en mijn kleindochter houdt van aandacht op 6-jarige leeftijd. Besloot dat ik beter kon wachten en haar een tijdje kon laten spelen. Uiteindelijk ging ze het huis in. Ik pakte de kruisboog, schoot een paar keer en was er erg blij mee. Spande de boog aan, toen begon mijn telefoon te exploderen. Het is mijn oudste zoon die me vertelt: "we hebben gewonnen!!!". Onze vogels hadden vanmorgen een race van 150 mijl en tussen 13 hokken en 400 vogels namen we de top 3 plekken in. Dus ik ben dolgelukkig. Pak de boog, richt, klik. Nee!!!!! Nou, nu is het 1 1/2 inch naar rechts. De trekkerbox ontgrendelt nog steeds, maar vangt de honden of haken lichtjes. Ik heb het goed bekeken. Visueel ziet het er normaal uit. Afgezien van het lichte haken en naar rechts schieten, werkt het normaal. Snaar ziet er oké uit, zoals voorheen. Kan niet geloven dat ik dat heb gedaan.

#2 ·
Vandaag meerdere keren op mijn belegering geschoten. Vrijwel dood op de roos. Kleinkinderen waren er en mijn kleindochter houdt van aandacht op 6-jarige leeftijd. Besloot dat ik beter kon wachten en haar een tijdje kon laten spelen. Uiteindelijk ging ze het huis in. Ik pakte de kruisboog, schoot een paar keer en was er erg blij mee. Spande de boog aan, toen begon mijn telefoon te exploderen. Het is mijn oudste zoon die me vertelt: "we hebben gewonnen!!!". Onze vogels hadden vanmorgen een race van 150 mijl en tussen 13 hokken en 400 vogels namen we de top 3 plaatsen in. Dus ik ben dolenthousiast. Pak de boog, richt, klik. Nee!!!!! Nou, nu is het 1 1/2 inch naar rechts. De trekkerbox ontgrendelt nog steeds, maar vangt de honden of haken lichtjes. Ik heb het goed bekeken. Visueel ziet het er normaal uit. Behalve de lichte vangst en het naar rechts schieten, werkt het normaal. Snaar ziet er oké uit zoals voorheen. Kan niet geloven dat ik dat heb gedaan.
Het overhalen van de trekker zonder pijl had het niet mogen laten afgaan.

#8 ·
Als ik het goed begrijp, schiet de boog nu 1 1/2" rechts nadat de ADF de pees heeft gevangen. Waarom? Wat is er bewogen? Het POI zou niet veranderd moeten zijn.

Ik had net een nock-falen op een Mission 400 die de pees doorsneed en droog afvuurde. Ik bestelde een nieuwe pees, monteerde deze en het POI veranderde niet op 50 yards. Ik heb vergeten een pijl te laden met Excaliburs, ik schaam me om te zeggen hoe vaak, en heb nooit een verandering in POI ervaren.

Ik zou het willen laten controleren, misschien is de pees gewoon uitgerekt en is hij uit de pas. Maar ik begreep niet dat de pees de trekkerklauwen vangt als je schiet?

#12 ·
Het klinkt also alsof de grendelhendel verbogen is. Een lokaal servicecentrum kan dat voor u vervangen.
Heb je het over de vangst die het touw vasthoudt? Of de pinnen waar de honden/haken naar grijpen? Ik heb het vanmorgen goed bekeken. Wat het ook is, je kunt het niet zien, dus het moet een minimale buiging zijn? Ik weet zeker dat er niet veel voor nodig is om de zaken uit proportie te brengen. Niets voelt

#11 ·
Vandaag meerdere keren op mijn kruisboog geschoten. Vrijwel dood op de roos. Kleinkinderen waren er en mijn kleindochter houdt van aandacht op 6-jarige leeftijd. Besloot dat ik beter kon wachten en haar een tijdje kon laten spelen. Uiteindelijk ging ze het huis in. Ik pakte de kruisboog, schoot een paar keer en was er erg blij mee. Spande de boog aan en toen begon mijn telefoon te exploderen. Het is mijn oudste zoon die me vertelt "we hebben gewonnen!!!". Onze duiven hadden vanmorgen een race van 150 mijl en tussen 13 duivenhokken en 400 duiven namen we de top 3 plaatsen in. Dus ik ben dolblij. Pak de boog, richt, klik. Nee!!!!! Nou, nu is het 1 1/2 inch naar rechts. De trekkerbox ontgrendelt nog steeds, maar vangt de honden of haken lichtjes. Ik heb het goed bekeken. Visueel ziet het er normaal uit. Afgezien van het lichte haken en naar rechts schieten, werkt het normaal. Het koord ziet er goed uit, zoals voorheen. Kan niet geloven dat ik dat heb gedaan.
Gefeliciteerd met de duiven - sorry van de boog. Het servicecentrum van TenPoint zou de volgende stap zijn om te zien of er iets verbogen is of niet...

#13 ·
Als ik het goed begrijp, schiet de boog nu 1 1/2 inch naar rechts nadat de ADF de pees heeft gevangen. Waarom? Wat is er verschoven? Het inslagpunt zou niet veranderd moeten zijn.

Ik had net een nok falen op een Mission 400 die de pees doorsneed en droog afging. Ik bestelde een nieuwe pees, monteerde deze en het inslagpunt veranderde niet op 50 yards. Ik heb vergeten een pijl te laden met Excaliburs, ik schaam me om te zeggen hoe vaak, en heb nooit een verandering in inslagpunt ervaren.

Ik zou het laten controleren, misschien is de pees gewoon uitgerekt en uit balans. Maar ik begreep niet dat de pees de trekkers klauwen vangt als je schiet?
Ik denk niet dat de pees de trekkers klauwen vangt als ik schiet. Ik heb vanmorgen geschoten en het was veel dichterbij dan nadat het gebeurde. Het kan zijn dat ik zo van mezelf was. Wat het vastgrijpen van de triggerbox aan de pees betreft, het is oké. Schieten voelt/klinkt niet anders dan voorheen. Het enige wat me opviel is dat bij het loslaten van de triggerbox om hem over de rail te schuiven, die honden/haken de pinnen lichtjes raken. Ik zal een foto bijvoegen die het loslaten van de triggerbox laat zien. Je kunt zien hoe dicht die haken bij de pinnen zijn.
Als ik het goed begrijp, schiet de boog nu 1 1/2 inch naar rechts nadat de ADF de pees heeft gevangen. Waarom? Wat is er verschoven? Het inslagpunt zou niet veranderd moeten zijn.

Ik had net een nok falen op een Mission 400 die de pees doorsneed en droog afging. Ik bestelde een nieuwe pees, monteerde deze en het inslagpunt veranderde niet op 50 yards. Ik heb vergeten een pijl te laden met Excaliburs, ik schaam me om te zeggen hoe vaak, en heb nooit een verandering in inslagpunt ervaren.

Ik zou het laten controleren, misschien is de pees gewoon uitgerekt en uit balans. Maar ik begreep niet dat de pees de trekkers klauwen vangt als je schiet?
Nee, ik denk niet dat het vangt als ik schiet. Om de triggerbox los te maken, duw je de haken naar beneden zodat de triggerbox naar beneden kan schuiven om de pees vast te grijpen. Die haken raken de pinnen lichtjes. Ik zal een foto bijvoegen die dit laat zien.
Image

#19 ·
Ik denk niet dat de snaar de trekkerklauwen pakt als ik schiet. Ik schoot vanmorgen en het was veel dichterbij dan nadat het gebeurde. Het kan zijn dat ik zo boos op mezelf was. Wat betreft het vastzetten van de trekkerdoos aan de snaar, het is oké. Schieten voelt/klinkt niet anders dan voorheen. Het enige wat me is opgevallen, is dat bij het loslaten van de trekkerdoos om hem over de rail te schuiven, die honden/haken de pinnen lichtjes raken. Ik zal een foto bijvoegen waarop het loslaten van de trekkerdoos te zien is. Je kunt zien hoe dicht die haken bij de pinnen zijn.

Nee, ik denk niet dat het pakt als ik schiet. Om de trekkerdoos los te maken, duw je de haken naar beneden zodat de trekkerdoos naar beneden kan schuiven om de snaar vast te zetten. Die haken raken de pinnen lichtjes. Ik zal een foto bijvoegen waarop dit te zien is. View attachment 349281
Dat betekent dat het de pinnen heeft verbogen waar de haken op vastgrijpen. Dat betekent meestal dat er een droge slag is geweest en dat het heeft gepakt. Dat is wat het moet doen. Het is veel beter dan de boog te laten exploderen. Eenvoudige oplossing. Vraag me hoe ik dat weet. Ben er geweest en heb dat gedaan.

#15 ·
Je kunt zien dat de punten van de haken een beetje versleten zijn, maar deze boog is sinds 2020 duizenden keren geschoten.
De pin die de grendel vasthoudt waar je met je vinger op zit, is verbogen. Ik heb precies hetzelfde gedaan met mijn 505, meestal moeten ze de pin in de grendels zelf vervangen. Daarom maakt hij niet vrij om de trekkerdoos los te maken om langs de rail te schuiven.

#24 ·
Hoewel ik dankbaar ben dat er niets ergers is gebeurd, begrijp ik de klachten hierover. Zonder een geladen pijl mag het koord niet bewegen als de trekker wordt overgehaald. Maar dit ligt aan mij. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid en ben tenpoint niet in het minst boos. Behalve een verbogen pin is de boog in orde.

#26 ·
Hat das. Viel Stress auf den heutigen Bögen. Ich habe nur eine Belagerung gehalten, aber es scheint ein süßer Bogen zu sein
Ja, das ist es, es war ein sehr solider, zuverlässiger Bogen. Ich hatte ihn stundenlang, tagelang gespannt. Ich mache mir keine Sorgen um irgendetwas mit diesem Bogen, was ein riesiger Seelenfrieden ist.