Crossbow Nation banner

GardePro wildcamera's

1 reading
36K views 242 replies 29 participants last post by  hunterdan2002  
#1 ·
Op zoek naar informatie, beoordelingen, voor- en nadelen, etc. over de GardePro A3 of E5 wildcamera's.
Als u ervaring of kennis van beide heeft, welke zou u dan beter vinden, met name voor foto's?
Bedankt

#3 ·
Er is hier een andere thread waar ze werden aanbevolen en besproken. Ik denk dat er ook voorbeeldfoto's waren.

• Like
Reactions: trailcamguy
#4 ·
Het zijn behoorlijke camera's voor de prijs, mooie foto's en video's en ze gaan tot nu toe redelijk lang mee. Ik heb er al minstens een jaar een set van en ze werken prima en de batterijen gaan lang mee.

Ik gebruik e5's die verbonden zijn met cellinks.

Er is hier een andere thread waar ze werden aanbevolen en besproken. Ik denk dat er ook voorbeeldfoto's waren.

#5 ·
Ik heb er een jaar lang een gebruikt en heb geen problemen gehad. Ik maak geen video's, dus daar kan ik geen commentaar op geven. De foto's zijn erg mooi. Ik ben dol op de flits zonder gloed. Lijkt dieren helemaal niet te alarmeren. Het enige wat ik niet leuk vind, is het beeldscherm. Het zit op de deur, dus je kunt het niet gebruiken om je camera te richten. Verder ben ik dol op mijn E5.

#6 ·
Ik heb er de afgelopen jaar een gebruikt en heb geen problemen gehad. Ik neem geen video's op, dus daar kan ik geen commentaar op geven. De foto's zijn erg mooi. Ik ben dol op de no-glow flits. Lijkt dieren helemaal niet te alarmeren. Het enige wat ik niet leuk vind, is het beeldscherm. Het zit op de deur, dus je kunt het niet gebruiken om je camera te richten. Verder ben ik dol op mijn E5
De meeste van mijn camera's (inclusief mijn mooiere Browning-camera's) hebben geen beeldscherm. Ik begrijp wat je zegt over de beeldschermen die in de camera vastzitten, maar je kunt in ieder geval een camera instellen en testen voordat je vertrekt. Je kunt dubbel controleren of je doel ver weg is door er langs te lopen en een paar foto's te bekijken voordat je vertrekt. Dat is beter dan een camera die wekenlang blijft staan en niet precies wijst waar je hem wilde hebben.

#8 ·
Ik had een Moultrie-camera en ook een kaartlezer, beide geldverspilling. :( Heb twee Browning-camera's gehad en heb er momenteel nog twee die werken, korte levensduur en hoge kosten, foto's van lage kwaliteit. Het is zeker dat de meeste camera's in China worden vervaardigd en volgens de specificaties van een Amerikaans bedrijf en onder hun naam worden gemaakt. Naar mijn mening betaal je in het geval van de Browning's een hogere prijs alleen vanwege de naam, niet vanwege de kwaliteit. Ik heb net twee van de GardePro A3 Cams gekocht, voor dezelfde prijs als slechts één van de Browning's. Toen ik ze ontving, zette ik een testgebied in mijn achtertuin op met afstandsmarkeringen in stappen van 10 voet tot tachtig voet, en markeerde ook zijhoeken voor afstanden van 60 graden bij elke stap. Ik testte in schemering, weinig licht, middagzonlicht en 's avonds laat in het donker. De Garde Pros presteerden eigenlijk beter dan de vermelde specificaties en alle foto's waren duidelijk, inclusief nachtfoto's met flits. Ik zal ze rond half augustus plaatsen waar ik jaag voor de echte test en batterijprestaties met Energizer Max AA's. Tot nu toe ben ik behoorlijk onder de indruk van de GardePros. (y)

#9 ·
Ik had een Moultrie-camera en ook een kaartlezer, beide geldverspilling. :( Heb twee Browning-camera's doorlopen en heb momenteel nog twee werkende. Korte levensduur en hoge kosten, foto's van lage kwaliteit. Het is zeker dat de meeste camera's in China worden vervaardigd en volgens de specificaties van een Amerikaans bedrijf en onder hun naam worden gemaakt. Naar mijn mening betaal je in het geval van de Browning's een hogere prijs alleen vanwege de naam, niet vanwege de kwaliteit.
Ik heb net twee van de GardePro A3 Cams gekocht, voor dezelfde prijs als slechts één van de Browning's. Toen ik ze ontving, zette ik een testgebied in mijn achtertuin op met afstandsmarkeringen in stappen van 10 voet tot tachtig voet, en markeerde ook zijhoeken voor afstanden van 60 graden bij elke stap. Ik testte in schemering, weinig licht, middagzonlicht en 's avonds laat in het donker. De Garde Pros presteerden eigenlijk beter dan de vermelde specificaties en alle foto's waren duidelijk, inclusief nachtfoto's met flits.
Ik zal ze rond half augustus plaatsen voor de echte test en batterijprestaties met Energizer Max AA's.
Tot nu toe ben ik behoorlijk onder de indruk van de GardePro's. (y)
Ja, ik krijg soms detectie van meer dan 150 voet en nachtfoto's hebben een goede lichtflits die niet door dieren wordt gezien. Had heel weinig detectie door dieren. Ik heb meestal de detectie met groothoek uitgeschakeld.

Uit Minnesota met veel beren, hoewel ze de camera vaak om de boom draaien, zelfs eraf slaan. Ik denk echt dat ze een van de beste camera's zijn die er zijn en omdat er vaak geen tussenpersoon is, verkopen ze ze goedkoper.
Ik heb ooit gezien hoe veel van de merkcamera's door één bedrijf in China werden gemaakt.

#24 · (Edited)
Omdat ik nu met pensioen ben, krijg ik geen Bushnell-camera's meer van beloningspunten. Ik denk dat ik er voorlopig genoeg heb, maar ik zal later zeker veel beter naar de GardePro-camera's kijken.

#27 ·
Ik heb vandaag mijn eerste GardePro-camera ontvangen. Ik ben pas ongeveer 4-5 jaar geleden begonnen met het gebruiken van wildcamera's. De E5 was goedkoper dan de A3 op het moment dat ik hem bestelde. Dus dat is degene die ik heb. Mijn eerste indruk van de camera is best goed! Mijn ervaringen tot nu toe zijn Tasco (8MP, 10MP & 12MP), Browning (Command Ops en Dark Ops modellen), Wosport Mini & Campark T20 wildcamera's.

Browning - Ik ben vorig seizoen begonnen met 5 werkende Browning-camera's. Twee daarvan werken dit jaar nog steeds goed, en de problemen waren verschillend voor de drie die niet werken. Browning heeft een van mijn Dark Ops vervangen nadat ik er een naar hen had teruggestuurd. Dat wil ik wel erkennen. Ik ben voorlopig klaar met wildcamera's van meer dan $100.

Tasco - Ik wil deze camera's graag leuk vinden, en als ze werken, zijn ze best goed! Geen van mijn 8MP & 10MP Tasco wildcamera's ging langer mee dan twee seizoenen, en sommige gingen niet verder dan één seizoen. Ik heb verschillende trucs geprobeerd die op YouTube werden gedeeld, maar ze zijn allemaal mislukt. Ik heb een meer recente 12MP Tasco buiten. Ik hoop op het beste. De 3 grootste nadelen van de Tasco wildcamera's - Geen foto's teller & geen batterij-indicator, wat resulteert in het hebben van een lege SD-kaart zonder het te weten. Als je het probleem bij de camera kende, zou je het op dat moment kunnen aanpakken. Het derde probleem is dat de nieuwe 12 MP foto's niet openen op mijn Mac laptop. De vorige modellen hadden dat probleem niet. Mijn Wosport Mini heeft precies dezelfde instellingsfuncties en knoppen, en hij heeft hetzelfde probleem. Ik moest een goedkope Chromebook kopen om de opgeslagen foto's te bekijken.

Wosport Mini & Campark T20 zijn een recenter experiment geweest. Ik vind het fijn dat deze camera's slechts 4 - AA-batterijen nodig hebben. De Wosport Mini is als een kleinere versie van de Tasco. De enige dealbreaker die ik tot nu toe heb opgemerkt, is de informatiestrook op de foto's. De letters zijn vrij klein en wit. Het is heel moeilijk om het op sommige foto's te lezen. Het is vervelend genoeg om een beetje een dealbreaker te zijn, wat jammer is! De Campark T20 lijken redelijk, maar ik haat de knoppen voor de instelling. Het is niet intuĂŻtief en de aan/uit-knop zit op de slechtst mogelijke plek. Het is moeilijk te zien en te voelen als de camera eenmaal op de boom zit. Het is echt moeilijk om de aan/uit-knop te bedienen, wat dom is. De 6 knoppen zijn erg klein en onmogelijk voor mij om te lezen met mijn leesbril. Als ik eenmaal onthoud welke knop welke is, is het niet verschrikkelijk. Ik heb de Campark camera's nog niet lang genoeg buiten gehad om commentaar te geven op de beeldkwaliteit.

Dus mijn zoektocht naar de "Heilige Graal" van wildcamera's gaat door. Ik kan eerlijk zeggen dat de GardePro E5 een uitstekende handleiding heeft. De kwaliteit van de knoppen is beter dan welke andere wildcamera dan ook die ik heb gehad. Mijn Browning camera's hebben niet eens een terugkijk scherm zoals deze camera. Alles lijkt solide aan deze camera. De installatie was eenvoudig en intuĂŻtief. Hij heeft de beste SD-kaartsleuf van volledige grootte die ik ooit op een camera heb gezien. Ik heb al een paar foto's in huis getest en de foto's openen op mijn Mac laptop. Het enige negatieve dat ik tot nu toe heb opgemerkt, is de achterkant van de camera. De achterkant is vrij glad en de meeste andere camera's hebben een oppervlak dat beter aan de bomen hecht. Het helpt ook bij het plaatsen van een stok achter de camera. Verder ben ik tot nu toe onder de indruk! Als ik deze camera leuk vind, zal ik er meer van kopen als mijn andere doodgaan!

Ik ben van plan om de GardePro morgen in het bos te verstoppen. Het boogseizoen begint op 17 september in Wisconsin.

#30 ·
Vergeet niet te controleren op firmware-updates zodra deze beschikbaar komen. Ik heb onlangs al mijn E5-modellen bijgewerkt naar de nieuwste softwareversie.
Firmware-upgraden – Zopu Digital Technology (zopudt.com)
Ik kan eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit met een wildcamera heb gedaan, maar ik heb "The Hunting Farmer" een update zien uitvoeren met zijn GardePro E5. Ik vraag me een beetje af waarom updates nodig zouden zijn, maar het is fijn dat ze ze aanbieden.

Ik waardeer de herinnering. Ik heb de camera net gecontroleerd en hij heeft de nieuwste softwareversie. In verschillende opzichten kan ik al zeggen dat deze camera een veel betere waarde heeft dan alles wat ik tot nu toe heb gehad.

Ik houd de dingen graag simpel. Ik wil gewoon een overzicht van wat er op mijn terrein staat. Ik wil mijn batterijen en SD-kaartruimte niet verspillen aan video's van eekhoorns, wasberen, coyotes of een blad dat in de buurt waait.
Ik wou dat er goedkopere modellen waren die alleen foto's maakten.

Het hoge aantal megapixels op sommige camera's tegenwoordig is ook een beetje een grap. Grotere (minder) megapixels vangen licht beter op. Ik zou nooit een camera hoger dan 8 megapixels instellen. Hogere megapixels staan in de meeste gevallen niet gelijk aan een betere kwaliteit foto's. Mijn Campark wildcamera's adviseerden 4 MP voor de beste resultaten, en ik merkte dat de GardePro E5 in de fabriek op 4 MP stond. Ik gok dat 4, 6 of 8 MP beter zullen presteren dan de hogere instellingen, terwijl ze minder geheugen van de kaart gebruiken en je nachtfoto's verbeteren.

De nieuwe Moultrie Micro 42 is hier een goed voorbeeld van. Die camera heeft dezelfde basisinstellingen/functies/knoppen als een goedkope Walmart Tasco camera, maar beweert 42 megapixel te hebben. Wat een grap! Je zou de Wosport MIni voor de helft van de prijs kunnen kopen en dezelfde basiscamera hebben. Wosport is gewoon eerlijker over de beeldkwaliteit. Van wat ik heb gezien, is de opstelling voor de twee identiek. Moultrie probeert een goedkope camera te verkopen met marketinghype en niet veel meer.

Daarom wil ik weg van merknamen camera's. Zelfs als ik een gangbaar merkmodel zou vinden dat ik leuk vind, kun je erop rekenen dat het wordt stopgezet en over een jaar of twee door iets anders wordt vervangen. Dat haat ik! Maak iets goeds en laat het met rust. Sorry voor mijn tirade! Wildcamera's zijn geweldig als ze werken, en irritant als ze dat niet doen!

#40 ·
Amazon heeft ze nu in de aanbieding.
Ik heb er net nog twee besteld voor $57,68 per stuk (camo & bruine modellen hebben dezelfde prijs) met gratis verzending. Ze lijken meestal rond de $70 te kosten, maar ik heb ook ongeveer $58 betaald voor mijn eerste. Ik heb het een beetje in de gaten gehouden, maar ik ben blij dat je het vandaag hebt genoemd.

Ik weet zeker dat de A3 net zo goed is, maar ik hou wel van de enkele grote sluiting van de E5. Ik heb er twee gekocht, maar eentje is misschien een kerstcadeau voor mijn broer. Hij heeft geen interesse in kruisbogen. Dus dat is veilig om te zeggen! :)

#44 ·
Dit is een reeks recente GardePro E5-video's die ik eerder vandaag heb samengesteld. Klik op het pictogram met de 4 pijlen voor volledig scherm en ze hebben allemaal geluid.
Bedankt voor het delen. Je zou optimistisch moeten zijn over je aankomende seizoen.

Hoe lang gaan je batterijen mee als je videoclips zoals die opneemt?

Ik vraag het alleen maar, omdat ik alleen foto's heb gemaakt met mijn camera's. Ik vind het wel fijn dat de batterijen zo lang mogelijk meegaan en ik ben blij met een momentopname van wat er in de buurt is (samen met de tijd van de dag waarop de activiteit plaatsvindt).

Als je de video-instelling gebruikt, ben je dan van plan om de batterijen om de paar weken of maanden te vervangen?

#45 ·
Nog iets anders dat ik ontdekte in het verschil tussen de Browning's en de Guardepro. De Browning-camera's moeten een soort geluid maken dat herten horen wanneer ze een foto maken. Bijna elke kaartcontrole heb ik meerdere opnames van herten met hun neus vijf centimeter van de lens. Iets wekt hun nieuwsgierigheid, aangezien de camera's zich op ongeveer vijftien tot twintig voet van hun reisroutes bevinden. Dat heb ik nog niet gehad met de Guardepro's.

#48 ·
Nog iets anders dat ik ontdekte in het verschil tussen de Browning's en de Guardepro. De Browning-camera's moeten een soort geluid maken dat herten horen wanneer ze een foto maken. Bijna elke kaartcontrole heb ik meerdere opnamen van herten met hun neus vijf centimeter van de lens. Iets wekt hun nieuwsgierigheid op, aangezien de camera's zich op ongeveer vijftien tot twintig voet van hun reisroutes bevinden. Dat heb ik nog niet gehad met de Guardepro's.
Dat is waar. Ik heb vaak herten die hun neus rechtstreeks tegen de Browning-camera's aanhouden. Browning kan hun eindeloze aantal nieuwe modellen aan iemand anders verkopen.

Ik zie geen reden om $150-180 uit te geven aan Browning Dark Ops (inferieur product) als je een "no glow" GardePro kunt kopen voor $58-70. Ik kan niet zien waarin de duurdere Browning Dark Ops iets beter doet (beeldkwaliteit, triggersnelheid, installatiegemak, nachtfoto's, detectiebereik, enz.), maar de uitval van de Browning-camera's is voor mij het meest alarmerend geweest. Als een camera van $150 na een seizoen of twee stopt met werken, is dat waardeloos! Daarom ben ik op zoek naar de "Heilige Graal" van betaalbare wildcamera's. Ik heb hem misschien gevonden!