Crossbow Nation banner

Hallo vrienden, ik heb een klein probleem met mijn brace height op mijn Rev X, deze is te laag - hoe los ik dit op?

906 views 53 replies 10 participants last post by  Janesy  
#1 ·
Hallo jongens

mijn 2024 rev x heeft de brace height veel te laag - het touw zit begraven in de rubberen stop - zie foto's

heeft het nieuwe touw zich uitgerekt? het heeft misschien 50-100 schoten erop, niet meer..

moet ik het verwijderen (heb vandaag de touwverwijderhulp besteld) en het verdraaien om de brace height te verhogen - hoeveel in inches of cm?

Attachments

#2 ·
Dit laat zien hoe je een snaar kunt veranderen, maar hetzelfde principe geldt ook voor het veranderen van de brace-hoogte - haal gewoon één kant eraf en geef de snaar het juiste aantal draaien om deze 1/4 inch - 3/8 inch van de bumpers te krijgen. Het is het beste om hem daar ook te houden - voorkomt schade aan de REDS.

#3 ·
Dit laat zien hoe je een snaar verandert, maar hetzelfde principe geldt ook voor het veranderen van de brace height – haal gewoon één kant eraf en draai de snaar op de juiste manier om deze 1/4” - 3/8” van de bumpers te houden. Het is het beste om hem daar ook te houden - het voorkomt schade aan de REDS.

Bedankt Bowhunter, ik zal het doen zodra mijn strikhulp binnenkomt..

en nu we het toch over brace height hebben - kan ik deze wat verhogen om de snelheid te verhogen? Ik stel het voor omdat ik net het bericht van Big Bear heb gelezen - hij deed het en kreeg volgens hem meer snelheid..

Ik heb hem mijn vraag al gesteld, maar tot nu toe geen antwoord gekregen en wacht nog steeds op zijn antwoord..

maar ik dacht dat ik het ook aan anderen zou vragen..

#4 ·
Doe er gewoon een paar draaiingen in de snaar die er ondertussen op zit.
Nee, je kunt geen merkbare snelheid krijgen door de hoogte van de brace te verhogen. Ja, het trekt de ledematen iets harder, maar het verkort ook de slagkracht.

#5 ·
Doe er gewoon een paar draaien in het touw dat er nu op zit. Zet het ongeveer 10 mm van de bumpers af.

Nee, je kunt geen merkbare snelheid krijgen door de brace-hoogte te verhogen. Ja, het trekt de ledematen een beetje harder, maar het verkort ook de slag.
👆👆👆Dit👆👆👆

#10 ·
Wanneer u uw spanhulp ontvangt, doet u deze op en draait u deze vervolgens met uw zwengel omhoog. Wees heel voorzichtig als deze de pijlretentieveer nadert.

Ik heb de mijne op een eerdere kruisboog gespannen en deze heeft mijn veer verwoest omdat het koord van de spanhulp niet onder de veer ging. Weet nog steeds niet helemaal zeker hoe ik dat heb gedaan.

Ik heb gelezen dat anderen hetzelfde hebben gedaan. Ik geloof niet dat het gebruikelijk is, maar het is iets waar u zich bewust van moet zijn als een mogelijkheid om te voorkomen.

#11 ·
Wanneer je je spanhulpmiddel krijgt, zet je het op en draai je het vervolgens met je slinger omhoog. Wees heel voorzichtig als het de pijlbehoudsveer nadert.

Ik heb de mijne op een vorige kruisboog gespannen en het heeft mijn veer verwoest omdat het koord van de spanhulp niet onder de veer ging. Ik weet nog steeds niet helemaal zeker hoe ik dat heb gedaan.

Ik heb gelezen dat anderen hetzelfde hebben gedaan. Ik geloof niet dat het gebruikelijk is, maar het is gewoon iets waar je je bewust van moet zijn als een mogelijke valkuil.
Hallo

Waar zit de pijlbehoudsveer, in de schuifdoos?

#17 ·
Als ik naar de pees kijk waar deze de rubberen peesstops raakt, is de pees niet breed genoeg besnaard. De besnaring zou de rubbers moeten bedekken en niet de kale draden van de pees die ze raken. De laatste foto laat dit duidelijk zien.
Ik wens je het allerbeste.
Zorg goed voor jezelf.
Oké, maar ik heb het gloednieuw zo gekocht... wat zegt dat over het QC-proces van Excalibur? Of heb ik het op de een of andere manier veroorzaakt?

#19 ·
Wat betreft het gebied van de pees dat niet bediend wordt, dat heb jij niet veroorzaakt. Wie de pees ook heeft gemaakt, wist misschien niet dat deze een bredere bediening moest hebben of de verkeerde pees is geĂŻnstalleerd. Ik wens je het allerbeste. Zorg goed voor jezelf.
Au... ik moet misschien contact opnemen met de Duitse dealer die deze Excaliburs verkoopt en een nieuwe, correcte pees aanvragen? Zeker, we maken fouten, maar dan corrigeren we ze, hoop ik..

#22 ·
Veel center servings van pezen dekken de peesstoppers niet volledig af. Ik heb nog nooit gezien dat dit problemen veroorzaakte. Ik heb twee Excaliburs bespannen met Vlaamse pezen gemaakt door Don (Boo strings) en geen van beide dekt de peesstoppers volledig af. Don is de beste Vlaamse pezenmaker die ik ken. Ik denk dat hij iets meer weet van Excalibur pezen dan BR.
Begrepen Robert.. Ik zal Don of Danny vragen of Excalibur mij een nieuwe, correct geserveerde pees wil sturen (ik ben in Duitsland) of dat het zo goed is zoals het nu is volgens hun kennis.

#31 ·
Het is de platte metalen "veer" die de pijl op de rail houdt wanneer je gespannen en geladen bent met een pijl. Ik had deze mogelijkheid waarschijnlijk niet eens moeten noemen. Ik had een Excalibur waar de veer erg laag zat. En de herspanhulp heeft een koord dat behoorlijk dik is. Toen ik het omhoog draaide, verpletterde het koord de veer in plaats van eronder te gaan en op de rail te blijven. Draai het gewoon omhoog zoals je je pees zou opwinden, en zorg ervoor dat het onder de pijlbehoudsveer gaat. Je spant hem in feite aan met de herspanhulp in plaats van met je pees.

#32 ·
Ik had de indruk dat ik niet zo ver hoefde te spannen dat de schuiftrekker (en spanhulp) onder de terugstelveer gaat, maar slechts ongeveer halverwege tussen ontspannen en volledig gespannen?

Mijn fout, de terugstelveer maakt deel uit van de schuiftrekker, sorry.. heb het nu begrepen
Ik vermoed dat je hem ver voorbij de helft moet spannen om een lus van je pees eraf te krijgen.

Degenen die een kruisboog gebruiken met een touwspanner in plaats van een slinger, trekken hem helemaal terug en spannen hem met de herspanhulp aan in plaats van de pees.

Het helpt ook als de herspanhulp zo kort mogelijk wordt ingesteld en er toch op past.

#33 ·
Ik vermoed dat je hem ver voorbij de helft moet draaien om een lus van je pees af te krijgen.

Degenen die een kruisboog hebben met een touwspanner in plaats van een slinger, trekken hem helemaal terug en spannen hem aan met het hulpkoord voor het opnieuw pezen in plaats van de pees.

Het helpt ook als het hulpkoord voor het opnieuw pezen zo kort mogelijk is ingesteld en het er toch op krijgt.
ok, begrepen.. ik zal het doen en je laten weten hoe het ging..

#41 · (Edited)
Verwijzend naar de foto in Post #40, als die kruisboog in slow motion kon worden bekeken wanneer deze wordt afgeschoten, zouden de onbespannen strengen van die pees de rubberen stoppers raken. Dit is waar de toegevoegde peesbescherming nodig is om de strengen van de pees te beschermen.
De foto's in Post #37 laten zien dat een deel van de peesbescherming de rubberen stoppers raakt wanneer de kruisboog wordt afgeschoten, maar nog steeds een onbespannen gebied niet wordt beschermd.
Wie de pees ook bouwt, bouwt ofwel voor een andere kruisboog of realiseert zich niet dat de peesbescherming niet correct wordt gedaan.
Verschillende onderdelen van kruisbogen worden uitbesteed en als de klantcontrole niet controleert, is dit waar de klant het defecte product krijgt.
Ik wens jullie het allerbeste.
Zorg goed voor jezelf.

#42 ·
Verwijzend naar de foto in Post #40 als die kruisboog in slow motion kon worden bekeken wanneer deze wordt afgeschoten, zullen de onbediende strengen van die pees de rubberen stops raken. Dit is waar de toegevoegde bediening vereist is om de strengen van de pees te beschermen.
De foto's in Post #37, een deel van de bediening raakt de rubberen stops wanneer de kruisboog wordt afgeschoten, maar nog steeds een onbediend gebied is niet beschermd.
Wie ook de pees bouwt, bouwt ofwel voor een andere kruisboog of realiseert zich niet dat de bediening niet goed is gedaan.
Verschillende delen van kruisbogen worden uitbesteed en als de klantcontrole niet controleert, is dit waar de klant het defecte product krijgt.
Ik wens u het allerbeste.
Zorg goed voor uzelf.
Doe wat meer onderzoek naar materialen die in de huidige pezen worden gebruikt.
Het is niet defect, en de fabrikant heeft op een dag meer pezen gemaakt dan u in een decennium zult maken.
Ja, bedieningen bedekten vroeger snaren, maar laat me een boog van de laatste 5 jaar zien met een gerafelde fabrieksnaar. Er zijn redenen waarom ze de materialen gebruiken die ze gebruiken.
Het enige dat het schaadt om de extra 2 inch te bedienen, is een beetje snelheid. Maar als het geen problemen veroorzaakt, is er geen noodzaak om er een te maken waar het niet bestaat.
@grzech2005 je pees is volkomen prima en volkomen normaal. Schiet hem totdat hij opnieuw moet worden bediend, en bedien hem dan naar hartenlust.