Crossbow Nation banner
81 - 100 of 132 Posts
Ik weet dat u nieuw bent met kruisbogen, maar u begrijpt niet hoe de ADF werkt. Het is er om te voorkomen dat er een droge vuur plaatsvindt wanneer er geen pijl is geladen. Wanneer een pijl langs het ADF-mechanisme glijdt, ontkoppelt het dit, zodat de boog kan worden afgevuurd. Een gedeeltelijk droog vuur wordt veroorzaakt doordat de nock niet wordt ingedrukt of op de pees wordt geklemd, afhankelijk van het type nock dat wordt gebruikt. Elke opening tussen de nock en de pees kan ervoor zorgen dat de pees over de nock springt wanneer de boog wordt afgeschoten. Meestal zal een SDF een schacht van een schacht ruw maken of zelfs een schacht van een schacht strippen en de pijl zal ergens tussen u en het doel op de grond vallen en als het het doel raakt, zal het niet veel penetreren. Om dit te voorkomen, moet u er altijd voor zorgen dat uw nock contact maakt met de pees. Daarom hebben de meeste kruisbogen een pijlhouder die voldoende neerwaartse druk op de pijl moet houden om deze op zijn plaats te houden. Als deze los zit, kan de pijl naar voren glijden en een SDF veroorzaken.

Eens Robert, ik ken maar één systeem waarbij de ADF achter de pees zit om dit te voorkomen en het heet geen ADF 🤔.
Een ander ding is dat de man een boogschild heeft zoals het op hun site staat, droogvuren moet sowieso gedekt zijn, punt, ze geven niet aan dat je moet betalen voor s/c, het gaat er wel op door te zeggen dat je met hen s/c kunt kopen tegen een gereduceerd tarief voor je boog.

Attachments

Misschien was een van de nocks niet correct uitgelijnd. Controleer uw pijlen dubbel om er zeker van te zijn dat de nock correct is georiënteerd, parallel aan de pees en loodrecht op de rail. Soms heeft de nock een kleine uitstulping die helpt om deze uit te lijnen met de cock vane.

Discussion starter · #84 ·
De verlichte nocks zouden er niet toe moeten doen. Ik gebruik deepower nocks. Ik heb half moon en capture style uit mijn logix en 430x geschoten zonder problemen
dank je, ik had een paar half moon exemplaren die ik wilde gebruiken
Eens Robert, ik ken maar één systeem waarbij de ADF achter de pees zit om dit te voorkomen en het heet geen ADF 🤔.
Een ander ding is dat de man een bow shield heeft zoals op hun site staat, droogschieten moet sowieso gedekt zijn, ze geven niet aan dat je moet betalen voor s/c, het gaat verderop verder dat je met hen s/c kunt kopen tegen een gereduceerd tarief voor je boog.
ze beweerden dat het niet gedekt was en kostte me 72,00 om te vervangen

Discussion starter · #85 ·
heb gisteren de voorste helft teruggekregen en er zit een scherpe deuk in de rechter nok. er zitten krassen en ontbrekende afwerking op de metalen delen van de voorste helft en de bouten lijken slijtage te vertonen. heb ze foto's gemaild en gevraagd waarom ze een gedeukte nok zouden verzenden die scherp is, terwijl dat allemaal vervangen moest worden. geen antwoorden van hen. ik heb 11 jaar in garantie gewerkt voor een custom hengelwinkel en we zouden nooit iets zo beschadigd hebben verzonden. nu moet ik me zorgen maken dat die deuk het koord doorsnijdt en ik dit allemaal opnieuw moet doorlopen. mijn seizoen begint over iets meer dan twee weken, en ik heb geen vertrouwen in deze opstelling of het bedrijf. ik heb geen idee hoe ze het goed vinden om een koper zo te behandelen. dus 600,00 dollar voor de boog, 100 voor de boogschild en nu 115,00 dollar voor verzending en nieuwe snaren en kabels en nog steeds een beschadigde kruisboog. heb nog nooit in meer dan 40 jaar boogschieten en jagen met een bedrijf te maken gehad dat mensen zo slecht behandelt. weet gewoon niet wat ik moet doen en maak me zorgen dat mijn boogschietseizoen hierdoor verpest is. bedankt allemaal voor jullie input en wijsheid.

Blijkbaar zijn anti-droogvuur en geĂŻntegreerde kruk gewoon woorden op hun brochure, zodat ze meer kunnen vragen voor dingen die niet werken.
Je hebt me helemaal niet van streek gemaakt, ik had mijn ontwaking met KI al en als je iemand van streek hebt gemaakt, dan is het bij hen nog niet gebeurd.
Als ik een Twinkie zou kopen en het had de vulling er niet in, dan zou ik mijn geld terug willen, niet dat ik Twinkies eet, maar je snapt wat ik bedoel.
Als hun anti-droogvuurtechnologie niet werkt, dan zouden ze alles moeten dekken wat door het falen ervan is beschadigd, en misschien denken ze erover na om het te verbeteren, of laten ze het over aan een bedrijf dat weet hoe ze anti-droogvuur moeten doen.
dat zou triggertech zijn.

Wat u ook doet, schiet niet met de kruisboog of poets het slechte gebied op. Bel Killer Instinct 's ochtends vroeg van maandag tot en met vrijdag. Een telefoontje is beter dan een e-mail om de eenvoudige reden dat men elkaar vragen kan stellen en hopelijk antwoorden kan krijgen. Ik wens u het allerbeste. Zorg goed voor uzelf.

Ze hebben je een gebruikte voorkant gestuurd! Ik zie niet hoe ze in zaken kunnen blijven, misschien doen ze dat zo. Voor mij is dit weer een spijker in de deksel van de kist. Ik denk niet dat sinds ze de Swat zijn gestopt, ik een model zou kopen dat ze aanbieden. Ik krijg misschien maar 5 jaar garantie, maar het Barnett XP-model dat ik heb, zal op die logica lopen

Wat je ook doet, schiet niet met de kruisboog of poets het slechte gebied op. Bel Killer Instinct 's ochtends vroeg van maandag tot en met vrijdag. Een telefoontje is beter dan een e-mail, simpelweg omdat je elkaar vragen kunt stellen en hopelijk antwoorden kunt krijgen.
Ik wens jullie het allerbeste.
Zorg goed voor jezelf.
Ik ben het hier 100% mee eens. Wees beleefd, maar schets duidelijk hoe teleurgesteld je bent, en misschien dat alle reageerders op de forums die je vaak bezoekt je hebben verteld om te bellen, omdat KI een goed bedrijf is.
Moedig hen aan om het juiste te doen, en hopelijk zullen ze snel reageren.

Hetzelfde is me vanavond overkomen met mijn Vital-X 430. Ik heb er in totaal minder dan 20 schoten mee gelost. Ik kwam vanavond terug van de jacht en ging naar de achtertuin om hem te ontspannen door te schieten op mijn doel. De verdomde bout vloog ongeveer 5 voet. Ik had geen idee wat er in hemelsnaam gebeurde, totdat J naar de pees keek. Voor de goede orde, ik heb een zwaardere bout setup gebruikt voor de jacht. 460 grain totaal, dus het is niet zo dat het komt door het schieten met een lichte setup zoals veel mensen problemen mee hebben. Ik heb de mijne via Walmart gekocht, maar ik weet zeker dat ze me waarschijnlijk zullen zeggen dat ik contact moet opnemen met Killer Instinct. En letterlijk niemand heeft iets goeds gezegd over hun klantenservice en/of het nakomen van hun garantie. Had dit niet nodig tijdens het jachtseizoen. Gelukkig is het nog vroeg.

Ik had vanavond hetzelfde met mijn Vital-X 430. Ik heb er in totaal minder dan 20 schoten mee gelost. Kwam vanavond terug van de jacht en ging naar de achtertuin om hem te ontspannen door te schieten op mijn doel. De verdomde bout vloog ongeveer 5 voet. Had geen idee wat er in godsnaam gebeurde, totdat J naar de pees keek. Voor de goede orde, ik heb een zwaardere bout setup gebruikt voor de jacht. 460 grain totaal, dus het is niet zo dat het komt door het schieten met een lichte setup waar veel mensen problemen mee hebben.
Ik heb de mijne via Walmart gekocht, maar ik weet zeker dat ze me waarschijnlijk zullen zeggen dat ik contact moet opnemen met Killer Instinct. En letterlijk niemand heeft iets goeds gezegd over hun klantenservice en / of het nakomen van hun garantie. Had dit niet nodig tijdens het jachtseizoen. Gelukkig is het nog vroeg.
Je had een gedeeltelijke droge vuur, je ontspanningsbout was niet helemaal goed geplaatst.

Ik had vanavond precies hetzelfde met mijn Vital-X 430. Ik heb er in totaal minder dan 20 schoten mee gelost. Kwam vanavond terug van de jacht en ging naar de achtertuin om hem te ontspannen door te schieten op mijn doel. De verdomde bout vloog ongeveer 5 voet. Had geen idee wat er in hemelsnaam gebeurde, totdat ik naar de pees keek. Voor de goede orde, ik heb een zwaardere bout setup gebruikt voor de jacht. 460 grain totaal, dus het is niet zo dat het komt door het schieten met een lichte setup waar veel mensen problemen mee hebben.
Ik heb de mijne via Walmart gekocht, maar ik weet zeker dat ze me waarschijnlijk zullen vertellen dat ik contact moet opnemen met Killer Instinct. En letterlijk niemand heeft iets goeds gezegd over hun klantenservice en / of het nakomen van hun garantie. Had dit niet nodig tijdens het jachtseizoen. Gelukkig is het nog vroeg.
Ze hebben een geweldige klantenservice, ga naar de website en dien uw claim in via het garantieportaal. Zorg ervoor dat u het eerst heeft geregistreerd

Als de kruisboog voor het schieten een beetje naar beneden was gekanteld, zou de pijl een beetje naar voren zijn geschoven. Als je naar foto's kijkt, heeft die kruisboog de borstelhouder die gedemonteerd en met vallen en opstaan aangepast zou moeten worden om voldoende neerwaartse druk te verhogen als deze niet genoeg had.
Ik wens je het allerbeste.
Zorg goed voor jezelf.

Ik weet dat je nieuw bent met kruisbogen, maar je begrijpt niet hoe de ADF werkt. Het is er om een droge vuur te voorkomen wanneer er geen pijl is geladen. Wanneer een pijl langs het ADF-mechanisme glijdt, ontkoppelt het dit, zodat de boog kan worden afgevuurd. Een gedeeltelijk droge vuur wordt veroorzaakt doordat de nock niet op de pees wordt gedrukt of geklikt, afhankelijk van het type nock dat wordt gebruikt. Elke opening tussen de nock en de pees kan ervoor zorgen dat de pees over de nock springt wanneer de boog wordt geschoten. Meestal zal een PDF een vane van de schacht ruw maken of zelfs strippen, en de pijl zal ergens tussen u en het doel op de grond vallen en als hij het doel raakt, zal hij niet veel penetreren. Om dit te voorkomen, moet u er altijd voor zorgen dat uw nock contact maakt met de pees. Daarom hebben de meeste kruisbogen een pijlbevestiging die voldoende neerwaartse druk op de pijl moet houden om deze op zijn plaats te houden. Als deze los zit, kan de pijl naar voren glijden en een PDF veroorzaken.
Dit is heel logisch, en ik geloof dat dit precies is wat me helaas is overkomen. Ik wilde mijn ontkoppelingsbout schieten na een avond jagen. Ik merkte dat mijn nock niet oplichtte toen ik de bout laadde. Ik heb zelfs verschillende keren geprobeerd hem behoorlijk hard naar achteren te duwen om hem te laten aangrijpen, maar toen nam ik uiteindelijk gewoon aan (als een verdomde idioot) dat de batterij van mijn nock leeg moest zijn, in plaats van een paar minuten te nemen om te onderzoeken waarom de bout niet aangreep. Wat je net hebt uitgelegd, is PRECIES wat er is gebeurd. De bout vloog ongeveer 5 voet, en de pees en kabels waren van de nokken gesprongen. Gedeeltelijke droge vuur. Ughhh... Ik haat het om zo'n 'leren door te doen'-type te zijn. 🤦‍♂️

Ik heb vanavond precies hetzelfde meegemaakt met mijn Vital-X 430. Ik heb er in totaal minder dan 20 schoten mee gelost. Kwam vanavond terug van de jacht en ging naar de achtertuin om te ontspannen door te schieten op mijn doelwit. De verdomde bout vloog ongeveer 5 voet. Had geen idee wat er in godsnaam gebeurde, totdat J naar de pees keek. Voor de goede orde, ik schiet met een zwaardere boutconfiguratie voor de jacht. 460 grain totaal, dus het is niet zo dat het komt door het schieten met een lichte setup zoals veel jongens problemen mee hebben.
Ik heb de mijne via Walmart gekocht, maar ik weet zeker dat ze me waarschijnlijk zullen vertellen dat ik contact moet opnemen met Killer Instinct. En letterlijk niemand heeft iets goeds gezegd over hun klantenservice en/of het nakomen van hun garantie. Had dit niet nodig tijdens het jachtseizoen. Gelukkig is het nog vroeg.
Je had een gedeeltelijke droge vuur, je ontspanningsbout was niet helemaal goed geplaatst.
Ja... dat heb ik helaas net ontdekt. Denk je dat de snelste oplossing op dit punt zou zijn om het gewoon naar een winkel te brengen en ze het opnieuw te laten bespannen? Als er geen schade is aan de ledematen of nokken. Mogelijk ook de pees upgraden.

Yep…I just figured that out unfortunately. You think at this point the quickest fix would be to just bring it to a shop and have them restring it? If there’s no damage to the limbs or cams that is. Possibly upgrade the string as well.
Ik weet het niet zeker, er kan nog steeds schade zijn, maar ik zou het zeker zo snel mogelijk naar een winkel brengen.

81 - 100 of 132 Posts